eXTReMe Tracker

september 12, 2019

Kas taimetoitlased ikka päästavad maailma?

Juhtusin veganite grupis Alpro taimejookide hindadest lugema ja keegi kommenteeris: Hoolime loomadest, hoolime planeedist, hoolime iseendast.
Tõsiselt usub ka seda, mida kirjutab või? Ma ei söö küll liha, aga kala vahel ikka, kuigi vist ei tohiks enam. Samuti ei suuda ma loobuda juustust ja tean, et seal on laap sees ja see on loomne. Seega ei saa ma öelda, et olen puhas taimetoitlane. Saan veganitest aru, ei mõista neid toiduga seoses hukka. Iga inimese enda asi, kuidas toitub.
Ent ülim naiivsus on arvata, et vaid taimedest toitudes päästame maailma. Näiteks siis Alprot juues. Kui hakata mõtlema, kuidas see taimne jook tetrapakendisse jõuab, või kuidas üldse tetrapakend valmib, ei ole tegemist enam looduse hoidmisega. Ja see, mis Eestis pakendiga edasi juhtub, see ei ole kohe üldse mitte keskkonnasõbralik. Kui veel transpordikuludele mõelda, siis ka ei ole loodussõbralik. Mõni loom saab kogu selle tegevuse käigus kindlasti hukka. Alprot sõidutav veoautojuht sööb raudselt sinki.
Need meeletud plastikpakendid, millesse taimetoidud pakitud on, ei hoia meie planeeti.
Ja soja, millest jooki tehakse. Pole enam mingi saladus, mis soja tegelikult on. Kui suur on iseendast hoolimine, kui sojatooteid süüakse? Mõtlev inimene endaga tegelikult nii ei teeks. Mis salata, ma ka aeg-ajalt söön.
Ehk siis – ei ole taimetoitlus nii süütu ühti. Jah, loomad jäävad ellu. Väga üllas ja eetiline. Olen minagi lehma silmis pisaraid näinud ning isegi seetõttu nutnud. Keskkonnasõbralik küll mitte, kui just ise seemnest lõppproduktini taime ei kasvata.

Kommentaare ei ole: