eXTReMe Tracker

august 07, 2011

Käisin Harmoonikumis jäätisekoolitusel. Lisaks sellele, et mulle meeldib hirmsasti süüa teha, kokaraamatuid osta ja neid lugeda, olen veel ka maiasmokk. Eks see oli ka põhjus, miks Cherryst ostetud kupongiga end jälle Viimsisse vedasin.
Koolitust viisid läbi kaks keskealist mutikest (andke mulle andeks, aga nii see oli), kes selle asemel, et asja kallale asuda, lobisesid tühjast-tähjast. Ma pole kindel, et oleksin nõus sellise plära eest täishinda maksma. Nende pooletunnise mulina oleks saanud kokku võtta kahe lausega: Tehke ise jäätist, sest siis te teate millest see koosneb. Kui poest jäätist ostate, jälgige, et see oleks piimatootest (piimast, koorest) valmistatud.
Üks sai mulle muidugi koolituse käigus selgeks - tuleb jäätisemasin ikka endale soetada. Ikka selline korralik, mille kaussi ei pea sügavkülmas eelkülmetama.
Niikaua aga teen jäätist käsitsi järgmiselt:
pakk vahukoort (vahustada)
purk suhkruga kondentspiima (segada vahukoorega)
moosi või marju.
Segu sügavkülma ja iga poole tunni tagant seda veel kloppida, et see ilus koorene jääks.
Kui on soov veel midagi tahkemat lisada, tuleks seda teha enne lõplikku valmimist (varem vajuksid marjad, śokolaaditükid põhja).
Panin esimese sellise retsepti järgi valmistatud jäätise sügavkülma. Moosiks kasutasin punasesõstramoosi, mida eile poole ööni keetsin.

Kommentaare ei ole: